tirsdag 21. oktober 2008

DIAMANTER OG KIRSEBÆR


er ett låtskriverkurs ved biblioteket her i Bergen som jeg har deltatt på i dag for første gang. Det holdes av Lars Vaular, tidligere halvpart av Tiern og Lars, og foreløpig har vi blandt annet gått gjennom litt om oppbygging, takter, bars og hvordan hente inspirasjon fra både andre artister og venner og andre som man omgåes i hverdagen. Lars er en behagelig fyr, som virker å vite hva han preiker om. Kurset er vel først og fremst rettet mot å skrive rap-tekster, siden Lars er nettop rapper, men neste uke kommer John Olav fra John Olav Nilsen & Gjengen, og da blir det nok mer rettet mot pop-sjangeren. Jeg stiller meg gjerne sånn midt i mellom, eller heller kanskje litt mer mot rnb og soul, men tenker uansett at prinsippene er mye det samme og alt Lars og John Olav kan lære meg kan tilpasses og anvendes i alle sjangre.
Diamanter og Kirsebær er forøvrig også navnet på en låt av John Olav Nilsen & Gjengen

1 kommentar:

Monica Therese sa...

Stilig!! Du ligger ikke på latsiden du =) Jeg får ikke sove,så jeg venter på at klokken skal bli 6 så jeg kan vekke Nicholas og gjøre han klar til barnehagen.Skal foresten til legen neste Fredag,og da har jeg en hel bøtte med dritt og spørsmål jeg tenkte å helle over hodet hans,er lei av å ikke få ordentlig informasjon!! Jeg kaldsvetter jo omtrent bare ved tanken på sete fødsel,og keisersnitt er ikke så oppmuntrende det heller =( Men heller det enn å føde en stor gutt med rumpen først..auauau.. =( Lurte foresten på om du var hjemme en av dagene? jeg kjeder meg fælt og har litt overskudd for tiden,som jeg tenkte jeg kunne ta ut på sånne positive mennesker som deg..hehe..!! Vi snakkes vel snart. Klem fra meg