søndag 31. august 2008

TANKENES KRAFT

Tankenes kraft er virkelig en finurlig sak. Jeg holder på å lese boken The Secret, og har begynt å endre mitt eget tankemønster i henhold til loven om tiltrekning. Gode tanker tiltrekker godhet! I stedenfor å tenke "orker ikke mer!" så tenk at dette klarer jeg, det må gå og alt må ordne seg i positiv retning til slutt. Det høres gjerne naivt ut, men javel så er jeg naiv! Og hva er galt med det? Jeg mener ikke jeg er fullstendig godtroende og ville latt meg lure trill rundt av en hver selger/svindler etc som kom min vei, men hvorfor ikke tenke at verden er ett godt sted, at alle mennesker bærer evnen til å være god og at folk flest vil være nettopp god mot andre. Og mot seg selv.
Og hvorfor ikke tenke positivt og støtte seg selv når hverdagen er tøff. Selvsagt er det vanskelig når det stormer som verst, tro meg jeg har vært der og ikke klart å snu tankemønsteret. Men om en klarer å stoppe opp litt og tenke seg om. Hva ville en gjort om en venn var i samme situasjon? Hvilke råd ville en gitt? Ville en sagt "gi opp!" "det går ikke uansett!". Nei, selvsagt ikke, så hvorfor er vi mennesker programmert til å fortelle oss selv det?

Jeg velger i allefall og se på glasset som halvfult, og forteller meg selv at jeg er mesteren over mine tanker:)

4 kommentarer:

Monica Therese sa...

Lurte på om jeg kunne låne den boken av deg når du er ferdig?? Kunne ikke skadet med en positiv dytt ;)

Unknown sa...

Det er min mor sin bok, men jeg kan selvsagt spørre:) Må bare blir ferdig med den selv først:)

Anonym sa...

du e så flinke! u go girl!
gratulera med 4 månar forresten ella og mamma! :D
ska me ha klubb snart? hos deg e kanskje best?
å.

Monica Therese sa...

Tusen takk =)
Har hørt så mye om den at jeg tenker at det må jo være noe i det??