tirsdag 10. september 2013

Bruktskatt blir ny!

Skrotnissen i meg elsker en tur på gjenbrukstasjonen, og i dag ble det tid til en liten tur sammen med min kjære mor. Det første som fanget interessen min der inne var en gyselig krakk med det knalleste rosa fluffy stoffet! Nei takk! var første tanke. Men etter en runde blandt forkastede skatter og skrot tok jeg en ekstra titt på den. Hm? Det trekket kunne jo byttes, ganske enkelt faktisk og treverket var ganske flott egentlig. Så, den fikk bli med i bagasjerommet likevel.



Slik så vidunderet ut, en hybrid av flott 50-talls treverk og toppen på den gyselige kleskorgen mormor hadde på badet i de gamle dager.



 Det flotte fluffy trekket var klumsete å jobbe rundt så etter intens jobbing fikk jeg strippet setet. Stiftene satt knallfast og saks og tang måtte til. Saksen tapte som dere ser kampen mot det tykke stoffet, den hadde nok sett bedre dager.

Tok en tur innom KID på vei for å hente småen i barnehagen og fant ett skjønt putetrekk på salg for nydelige 40kr. Elsker ett godt kjøp! Stiftet det fast og voila!


Selv er jeg kjempefornøyd og den passer perfekt i gangen sammen med mormors gamle teak-kommode. Jeg funderer på å male treverket i samme gulfarge som jeg nylig har brukt på spisebordet, men det får bli litt på sikt. Liker den i grunnen godt slik den er nå.


Snart følger flere diy og redesign prosjekter så følg med her på

   Our Yellow Home   

1 kommentar:

Unknown sa...

Her har det gått heftig for seg ser jeg ;-) Bra du kom seirende ut av det :-)